A mai bejegyzésben a tegnapi témát viszem tovább, de kicsit tanár szemszögből nézve.
A történet, amit elmesélek, szintén egy kollégától származik, aki ingyenes hozzáférést és teljes támogatást adott két hétig az újonnan jelentkező tanulóinak. Naponta készítette számukra a feladatokat, gyakorlatokat, fejenként akár 5-10 darabot is. Lelkiismeretesen küldözgette nekik az üzeneteket, a segítséget, anyagokat, linktippeket stb. A két hét lejártával felhívta tanulói figyelmét arra, hogy a rendszerhez hozzáférés innentől kezdve már nem ingyenes (amely információ előre ismert volt!!), amire válaszként a tanítványok visszaírták, hogy nagyon klassz és hasznos volt a két hét, de fizetni? Azt nem.... Akkor inkább nem jönnek!
Szegény kollégám nagyon csalódott volt, amit teljesen meg is értek, mert kihasználták! De hogyan lehet ez ellen védekezni? Elsősorban úgy, hogy nem ajánlunk hosszú távra ingyenes szolgáltatást, amely ennyire komplex, hanem csak olyant például, hogy a látogatók kizárólag a mintafeladatokhoz férnek hozzá ingyenesen, amiket az én Lingvico Laboromban is bárki megnézhet és megoldhat.
Ha a látogatók kedvet kapnak a tanulásra és jelentkeznek, akkor nyugodtan meg lehet írni nekik, hogy megérkezett a regisztrációjuk, és amennyiben használni szeretnék a rendszert, akkor jelentkezzenek, hogy milyen formában, és mennyi ideig. Majd az egyeztetés után hívjuk fel figyelmüket arra, hogy a hozzáférést csak akkor élesítjük, ha megkaptuk számlánkra az ellenértéket.
Természetesen ez felveti azt a problémát, hogy leendő tanítványunk bizalmatlanná válik, és úgy érzi, csak a pénzére „utazunk”. Ezért hívjuk fel figyelmét arra, hogy a Lingvico portálon több nyelvtanár is dolgozik, ezen kívül a portál üzemeltetőihez is fordulhat, ha problémája van. No és természetesen a tanulói értékelés is fontos tájékozódási pont!
Szóval csak bátran és ügyesen!