Előző bejegyzésemben arról írtam nektek, hogyan használom a Lingvicot a göttingeni egyetemen az óráim kiegészítéseként. Most elmesélem nektek, hogy itt Németországban már az általános iskolák alsó tagozatában is használják az internetet az iskolai oktatás háttértámogatására.
A lányom, aki most harmadikos, osztályában a tanítónő nagy hangsúlyt fektet az olvasási kedv felébresztésére és ápolására. A gyerekek rendszeresen kapnak olyan házi feladatot, hogy abból a könyből, amelyik nekik tetszik, olvassanak 1-2-3 fejezetet, vagy akár az egészet. Rengeteg olyan könyv van, amelyik a 8-9-10 éves korosztálynak szól, így probléma csak azzal van, ha a kívánt könyvet valaki éppen kikölcsönözte a könyvtárból.
Azt, hogy a gyerekek elolvasták-e a könyvet, amit választottak és ha igen, akkor mennyire értették meg, a tanítónő egy internetes platform segítségével tudja kontrollálni. A www.antolin.de oldalon iskolák és tanárok regisztrálhatnak egy igen méltányos éves díj fejében. A rendszerben számos ifjúsági könyv, regény, gyerekeknek szóló szakkönyv található, amelyekhez különböző feladatok, quizkérdések tartoznak. A gyerekeknek ezeket kell megoldani. Az eredményt a rendszer úgy tárolja, hogy mind a diák, mind a tanár láthatja.
Az oldal ezenkívül műveket is ajánl, megadott témákban lehet keresni. A kiválasztott könyvnél megadja, hogy mennyire tetszett általában az olvasóknak, és azt is, hogy melyik korosztálynak ajánlott. Ez a funkció a szülőnek is segítség, hiszen ő is könnyen kiválaszthatja, milyen könyvet vegyen csemetéjének ajándékba.
Én a lányomnak megvettem Erich Kästner „A két Lotti” című regényét – természetesen németül. Az "Antolin" oldalán azonban arról értesültem, hogy a könyve még egyáltalán nem neki való, amin nagyon csodálkoztam. De aztán rájöttem, hogy miért..... A könyv tele van rengeteg német tájnyelvi kifejezéssel, régies szóval és komoly mondatszerkezetekkel, ami magyarul nem volt 8 évesen sem probléma, de németül bizony az. Az „Antolin” oldal nélkül elképzelhető, hogy még most is vitatkoznék a csemetémmel arról, hogy nehéz-e a könyv, vagy sem.
A lányom, aki most harmadikos, osztályában a tanítónő nagy hangsúlyt fektet az olvasási kedv felébresztésére és ápolására. A gyerekek rendszeresen kapnak olyan házi feladatot, hogy abból a könyből, amelyik nekik tetszik, olvassanak 1-2-3 fejezetet, vagy akár az egészet. Rengeteg olyan könyv van, amelyik a 8-9-10 éves korosztálynak szól, így probléma csak azzal van, ha a kívánt könyvet valaki éppen kikölcsönözte a könyvtárból.
Azt, hogy a gyerekek elolvasták-e a könyvet, amit választottak és ha igen, akkor mennyire értették meg, a tanítónő egy internetes platform segítségével tudja kontrollálni. A www.antolin.de oldalon iskolák és tanárok regisztrálhatnak egy igen méltányos éves díj fejében. A rendszerben számos ifjúsági könyv, regény, gyerekeknek szóló szakkönyv található, amelyekhez különböző feladatok, quizkérdések tartoznak. A gyerekeknek ezeket kell megoldani. Az eredményt a rendszer úgy tárolja, hogy mind a diák, mind a tanár láthatja.
Az oldal ezenkívül műveket is ajánl, megadott témákban lehet keresni. A kiválasztott könyvnél megadja, hogy mennyire tetszett általában az olvasóknak, és azt is, hogy melyik korosztálynak ajánlott. Ez a funkció a szülőnek is segítség, hiszen ő is könnyen kiválaszthatja, milyen könyvet vegyen csemetéjének ajándékba.
Én a lányomnak megvettem Erich Kästner „A két Lotti” című regényét – természetesen németül. Az "Antolin" oldalán azonban arról értesültem, hogy a könyve még egyáltalán nem neki való, amin nagyon csodálkoztam. De aztán rájöttem, hogy miért..... A könyv tele van rengeteg német tájnyelvi kifejezéssel, régies szóval és komoly mondatszerkezetekkel, ami magyarul nem volt 8 évesen sem probléma, de németül bizony az. Az „Antolin” oldal nélkül elképzelhető, hogy még most is vitatkoznék a csemetémmel arról, hogy nehéz-e a könyv, vagy sem.