HTML

Online nyelvoktatás

Beck Hajnalka vagyok, a Lingvico egyik K+F kulcsembere.
A kutatás-fejlesztéshez elindítottam egy online nyelviskolát, a Lingvico Labort, ahol mindenfélét kipróbálok. A blogban ezekről a próbálkozásokról, pozitív és negatív tapasztalatokról írok.

Blogajánló

Blended learning az elméletben és a gyakorlatban, avagy mi ez, mire jó, hogyan csinálják mások, tanári és üzleti szemmel. Tovább a blogra >>

Az online nyelvoktatás és a blog támogatója:

Hirdetés

Hirdessen az interneten 20 Ft-tól!
Jelenjen meg mindazoknak, akik a neten az Ön termékét vagy szolgáltatását keresik, már 20 Ft/kattintás-i áron.

Címkék

ajánlatadás (1) anagramma generátor (1) árazás (1) autentikus anyagok (1) bbc (1) beszédkészség (1) betegség (1) blended learning (2) blogajánló (1) cebit (4) chat (2) copyright (1) dakota bölcsesség (1) deutsche welle (1) diploma (1) elhelyezkedési esély (1) email (1) e learning (1) e learning törzsasztal (1) e tanár (1) frankfurt airport (1) germanisztika (1) gyakorló feladatok (2) hallás utáni értés (4) hanganyag (2) hangos könyv (1) hangos magyarázat (1) hirdetés (2) iik düsseldorf (1) ingyenes anyagok (3) ingyenes szolgáltatás (1) interaktív tábla (1) interjú (2) internetes csapdák (2) internetes eszközök (9) internethasználat (1) internet mint tudástár (1) írás készség (2) jetzt.de (3) karácsonyi (1) képkeresők (1) képregény (1) képszerkesztők (2) keresztrejtvény (2) készség (1) készségfejlesztés (5) kirúgott nyelvtanár (1) kommunikációs eszközök (4) kontextusmotivált nyelvoktatas (1) kontextusmotivalt nyelvoktatas (1) learntec (11) lectra (1) lingvico (1) lingvico hirek (2) lingvico labor (7) linkgyűjtemény (2) live online nyelvoktatás (15) live online nyelvtanulás (2) marketing (1) mintafeladat (1) módszertan (3) németország (3) német nyelv (1) netwiewer akademie (1) nyelvoktató cd rom (1) nyelvtanítás videóval (2) nyelvtani magyarázatok (2) nyílt óra (3) olvasási (1) olvasott szöveg értése (3) online nyelvoktatás (6) online nyelvoktatas (1) online nyelvoktató rendszer (2) online olvasónapló (1) online tutoring journal (1) óradíj (1) paint képszerkesztő (1) pediaphon (2) podcast (1) programajánló (2) rádióműsor (1) rajzolótábla (1) raptivity (1) second life (1) sketchast (1) skype (1) szakcikk (1) személyes oktatás (1) szemléltetés (5) szógyakorlás (1) tananyagkészítés (1) tananyag megosztas (1) tananyag megosztás (1) tanítványszerzés (5) tanulótípus teszt (2) távoktatás (1) távoktatási anyagok (2) technika (1) telefonkonferencia (1) teletutor (3) üdvözlet (1) uj szolgaltatas (2) uni göttingen (1) vatera (1) videó (2) virtuális osztályterem (3) virtuális tábla (2) virtuális világ (1) volkshochschule (1) volkshoschschule (1) weblog (1) weboldalajánló (3) wikinews (1) wikipedia (2)

Linkblog

Kommunikációs eszközök a neten a live-online nyelvoktatás szolgálatában – 3

2007.12.07. 20:54 :: BHajnal

Weblog

A weblog, vagy blog leegyszerűsítve nem más, mint egy interneten vezetett, nyilvános napló. Lehet személyes és lehet szakmai (mint az enyém is), bár ez utóbbi Magyarországon még nem terjedt el annyira, mint külföldön.

A weblog többféleképpen is használható az internetalapú nyelvoktatásban.

Lehet adott témához blogot kerestetni a tanítvánnyal, interneten keresztül. Megadjuk neki, hogy milyen témában keressen bejegyzéseket és a következő óráig el kell küldenie nekünk (egy üzenetben a Lingvicon keresztül) a megfelelő linkeket. Kezdőknél elég nagy feladat ezeket megkeresni (tudni kell hozzá használni az internetes keresőket, amit természetesen megmutatunk és elmagyarázunk a live-online órán!), haladóknak már olyan feladatot is adhatunk, hogy vagy kommentálja a blogot, vagy írjon róla rövid ismertetőt és véleményt.

A blogírás lehet önálló feladat is! A szakközépben, ahol tanítottam, a tanítványaim minden hétre írtak naplót. Az előző hétről kellett nekik írni, kétszer 6-8 mondatot. Ki volt kötve az is, hogy adott hétre milyen nyelvtani szerkezeteket szeretnék olvasni a naplókban, természetesen a múlt időn kívül. Ezt következetesen egész évben, minden hétfői órán számonkértem (néha 2-3 embertől, néha beszedtem az egész csoport naplóját), és ez a módszer (egyébként szintén német szakos, több mint 30 éve a pályán lévő édesanyám „találmánya”) ahhoz az örvendetes eredményhez vezetett, hogy a csoport íráskészsége ugrásszerűen fejlődött. Persze a gyerekek alapból nem szerették ezt a feladatot, de ugye néha csak a keserű orvosság segít.....

Visszatérve a témához..... Tanítványainkat megkérhetjük arra, hogy vezessenek blogot az interneten, mégpedig a tanult idegen nyelven, hasonlóan ahhoz, ahogyan azt én az iskolában csináltam. Persze magántanítványoknál nem lehet annyira szigorúan számon kérni, mint az iskolában, de a legtöbben belátják, hogy ezek a feladatok az ő érdekeiket szolgálják.

1 komment

Címkék: kommunikációs eszközök weblog

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinenyelvoktatas.blog.hu/api/trackback/id/tr18256303

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ritz ferenc 2007.12.09. 12:22:56

Szia Hajni!

Miért nem hirdettek versenyt, különféle feladatok megoldásával a diákok, és feladatok készítésével a tanárok között?
Az adminisztrációs felület, a meglévő feladatok, az internet lehetővé teszik, és hírverésnek sem utolsó.
süti beállítások módosítása