A következő sorozatban live-online nyelvtanár szemmel mutatom be nektek azokat az eszközöket amelyeket az interneten lehet elérni és amelyeket minden internetező ismer. Az első lesz ezek sorában a chat.
A chat nem más, mint valósidejű ÍROTT kommunikáció. Ez a tény nagyon fontos! Ugyanis a szó elszáll, az írás viszont megmarad! Visszaolvasható, elemezhető, ami kiválóan alkalmassá teszi a nyelvgyakorlásra!
Persze aki életében először csöppen egy anyanyelviek által látogatott chatbe, az eleinte szó szerint azt se tudja, hol van. Nem ért semmit, nem tudja követni a kommunikációt, eleinte még olvasni sem tud olyan sebességgel, ahogy a beírások jönnek. Emiatt nagyon fontos, hogy az első chatekre „elkísérjük” tanítványunkat. Skype-os óra keretében normálisan beszélgettek, és bejelentkeztek együtt egy chatre.
Tanítványotoknak megmutatjátok és szóban elmagyarázzátok a játékszabályokat, például azt, hogy a chatelők gyakran úgy írnak, ahogy beszélnek.... Ezért láthat németül érdekes kifejezéseket, mint „Neee echt ma sei still”, „schatz bin glei da dannreden wir drüber”,
„ich weiss und widda weg” és így tovább.
Aztán meg kell próbálnia olvasni, amit írnak. Ezután kaphat apróbb feladatokat is. Például el kell kezdenie írni. (skype-on továbbra is kommunikáltok egymással!) Akár egyszerű mondatokat. És ha válaszolnak, azt ki kell szűrnie a szövegfolyamból. Ezután már egyre könnyebben megy a kommunikáció, és egy idő után a tanítvány magától is szívesen fog beszélgetni a chatben lévőkkel. Tapasztalat, hogy ez a fajta „beszélgetés, de mégsem az” kommunikáció nagyon jót tesz az önbizalomnak és segíti a beszédgátlás megszűnését.
Én középiskolai tanár koromban csináltam ilyen jellegű szakkört a tanítványaimnak (netes nyelvgyakorlás, chatelés németül), amit nagyon szerettek. Befejezésül álljon itt két cím, egy diákchat és egy felnőtteknek szóló.
A chat nem más, mint valósidejű ÍROTT kommunikáció. Ez a tény nagyon fontos! Ugyanis a szó elszáll, az írás viszont megmarad! Visszaolvasható, elemezhető, ami kiválóan alkalmassá teszi a nyelvgyakorlásra!
Persze aki életében először csöppen egy anyanyelviek által látogatott chatbe, az eleinte szó szerint azt se tudja, hol van. Nem ért semmit, nem tudja követni a kommunikációt, eleinte még olvasni sem tud olyan sebességgel, ahogy a beírások jönnek. Emiatt nagyon fontos, hogy az első chatekre „elkísérjük” tanítványunkat. Skype-os óra keretében normálisan beszélgettek, és bejelentkeztek együtt egy chatre.
Tanítványotoknak megmutatjátok és szóban elmagyarázzátok a játékszabályokat, például azt, hogy a chatelők gyakran úgy írnak, ahogy beszélnek.... Ezért láthat németül érdekes kifejezéseket, mint „Neee echt ma sei still”, „schatz bin glei da dannreden wir drüber”,
„ich weiss und widda weg” és így tovább.
Aztán meg kell próbálnia olvasni, amit írnak. Ezután kaphat apróbb feladatokat is. Például el kell kezdenie írni. (skype-on továbbra is kommunikáltok egymással!) Akár egyszerű mondatokat. És ha válaszolnak, azt ki kell szűrnie a szövegfolyamból. Ezután már egyre könnyebben megy a kommunikáció, és egy idő után a tanítvány magától is szívesen fog beszélgetni a chatben lévőkkel. Tapasztalat, hogy ez a fajta „beszélgetés, de mégsem az” kommunikáció nagyon jót tesz az önbizalomnak és segíti a beszédgátlás megszűnését.
Én középiskolai tanár koromban csináltam ilyen jellegű szakkört a tanítványaimnak (netes nyelvgyakorlás, chatelés németül), amit nagyon szerettek. Befejezésül álljon itt két cím, egy diákchat és egy felnőtteknek szóló.