Az online oktatásról hallva sokan úgy vélik, hogy ezen a módon megtanulható és gyakorolható ugyan a nyelvtan, de a beszédkészség nem fejleszthető.
Párszáz órás live-online oktatási tapasztalatom és a tanulók visszajelzései alapján azt mondhatom, hogy az a tény, hogy a tanuló a tanárát nem látja, csak hallja, olyan körülményeket teremt számára, mintha egyedül lenne, ami segít az idegennyelvű beszéddel kapcsolatos gátlásokat leküzdeni, és ezáltal nagyon hatékonyan fejlődik a beszédkészség.
Hogy hogyan dolgozunk? A feladatgenerátorral megcsinálom a szóbeli gyakorló feladatokat, amiket mindketten megnyitunk a virtuális táblával együtt, ahová a megjegyzéseimet és magyarázataimat írom. Amikor az órán sor kerül rá, akkor a feladatokban lévő képek/szövegek stb. alapján beszélgetünk. Gyakran használok weboldalakat is. Megnyitunk például egy társkereső oldalt, és az ott lévő kulcsszavas bemutatkozó oldalak alapján a tanulóknak egész mondatokkal kell bemutatnia a számára szimpatikus „jelölteket”. Szoktunk „utazási irodát” is játszani a német vasutak oldalának segítségével, ahol a diákjaimnak a menetrendből kell nekem vonatot ajánlaniuk.
Mivel a férjem született német, vannak olyan órák, amikor a tanítványoknak lehetőségük van vele beszélgetni. Hogy ez zavartalanul menjen, én is felteszem a fülhallgatót, és így követem a társalgást. Ha a tanulómnak problémája van, a virtuális táblán írásban segítek.
Eddig, nagy örömömre, minden tanítványom akadálytalanul vette a nyelvvizsgák szóbeli részeit, azaz „nem látszott”, hogy soha nem találkoztak velem.
Párszáz órás live-online oktatási tapasztalatom és a tanulók visszajelzései alapján azt mondhatom, hogy az a tény, hogy a tanuló a tanárát nem látja, csak hallja, olyan körülményeket teremt számára, mintha egyedül lenne, ami segít az idegennyelvű beszéddel kapcsolatos gátlásokat leküzdeni, és ezáltal nagyon hatékonyan fejlődik a beszédkészség.
Hogy hogyan dolgozunk? A feladatgenerátorral megcsinálom a szóbeli gyakorló feladatokat, amiket mindketten megnyitunk a virtuális táblával együtt, ahová a megjegyzéseimet és magyarázataimat írom. Amikor az órán sor kerül rá, akkor a feladatokban lévő képek/szövegek stb. alapján beszélgetünk. Gyakran használok weboldalakat is. Megnyitunk például egy társkereső oldalt, és az ott lévő kulcsszavas bemutatkozó oldalak alapján a tanulóknak egész mondatokkal kell bemutatnia a számára szimpatikus „jelölteket”. Szoktunk „utazási irodát” is játszani a német vasutak oldalának segítségével, ahol a diákjaimnak a menetrendből kell nekem vonatot ajánlaniuk.
Mivel a férjem született német, vannak olyan órák, amikor a tanítványoknak lehetőségük van vele beszélgetni. Hogy ez zavartalanul menjen, én is felteszem a fülhallgatót, és így követem a társalgást. Ha a tanulómnak problémája van, a virtuális táblán írásban segítek.
Eddig, nagy örömömre, minden tanítványom akadálytalanul vette a nyelvvizsgák szóbeli részeit, azaz „nem látszott”, hogy soha nem találkoztak velem.