Az íráskészség fejlesztése a legnehezebb feladatok egyike, nem csak az online órán, hanem a hagyományos nyelvoktatásban is.
Az írás, ugyanúgy mint a beszéd, produktív készség. Az írásbeli kommunikáció a monologikus beszédhez hasonlítható leginkább, mert az írás nem más, mint témához kötött önálló szövegalkotás. Az író nem vár az olvasótól azonnali reakciót a közlésére, és neki sem kell azonnal reagálnia.
A monológgal ellentétben az írott szöveg többször átdolgozható, az írónak van ideje átgondolni mondandóját. A különbségek ellenére az íráskészség fejlesztésére gyakorlatilag ugyanazok a lehetőségek állnak a rendelkezésünkre, mint a monologikus beszédkészség fejlesztésénél, viszont érdemes az ilyen a feladatokat a „live-online” órán kívül megoldatni – én legalábbis így szoktam, hogy ne az aktív órából menjen el az idő.
A Lingvico rendszerben kimondottan az íráskészség fejlesztésére készíthetünk ú.n. szabad feladatokat. A tanuló elkészíti a fogalmazást, a rendszer elküldi nekünk, mi pedig kijavítjuk, és értékeljük. Azért praktikus ez a rendszer, mert a feladat eredménye bekerül a statisztikába, mindig visszanézhető, és még email-küldözgetéssel sem kell bajlódni.
A monológgal ellentétben az írott szöveg többször átdolgozható, az írónak van ideje átgondolni mondandóját. A különbségek ellenére az íráskészség fejlesztésére gyakorlatilag ugyanazok a lehetőségek állnak a rendelkezésünkre, mint a monologikus beszédkészség fejlesztésénél, viszont érdemes az ilyen a feladatokat a „live-online” órán kívül megoldatni – én legalábbis így szoktam, hogy ne az aktív órából menjen el az idő.
A Lingvico rendszerben kimondottan az íráskészség fejlesztésére készíthetünk ú.n. szabad feladatokat. A tanuló elkészíti a fogalmazást, a rendszer elküldi nekünk, mi pedig kijavítjuk, és értékeljük. Azért praktikus ez a rendszer, mert a feladat eredménye bekerül a statisztikába, mindig visszanézhető, és még email-küldözgetéssel sem kell bajlódni.