Olvasott szöveg értése
Ennek a készségnek a fejlesztése nem ütközik különösebb akadályba interneten keresztül sem. Mivel receptív készség, ezért akár élő kapcsolat nélkül, hagyományos távoktatással is jó eredmények érhetők el.
Az olvasott szöveg értésénél a tanuló igénybe vehet különböző segédanyagokat – szótárt, lexikont, jegyzeteket stb. A szövegértési feladatok a Lingvico nyelvoktató programmal (amellyel én id solgozom) probléma nélkül elkészíthetők, és tanulónk akár önállóan, tanári segítség nélkül is dolgozhat velük, hiszen a rendszer kiértékeli a megoldott feladatokat.
A Lingvico nyelvoktató program beépített feladatgenerátora számos lehetőséget ad az olvasott szöveg értésének kontrollálására, legalább 17 fajta feladatot készíthetünk vele. Hogy milyeneket, azt a már többször említett Lingvico HelpWikiben megnézhetitek.
A szövegértés előkészítése az élő internetes órákon is ugyan úgy történik, mint a normál iskolai órákon. Az előkészítés utolsó fázisaként a tanuló elolvassa az olvasandó szöveghez kapcsolódó, az olvasás után megoldandó feladatokat. Mivel interneten keresztül nem tudom követni, hogy a tanuló hol jár, és érti-e az olvasottakat, ajánlott a feladatot és a szöveget is hangosan felolvastatni. Ez először furcsa a tanulóknak, de gyorsan megszokják, és így még a kiejtésüket is ellenőrizhetem.
Ennek a készségnek a fejlesztése nem ütközik különösebb akadályba interneten keresztül sem. Mivel receptív készség, ezért akár élő kapcsolat nélkül, hagyományos távoktatással is jó eredmények érhetők el.
Az olvasott szöveg értésénél a tanuló igénybe vehet különböző segédanyagokat – szótárt, lexikont, jegyzeteket stb. A szövegértési feladatok a Lingvico nyelvoktató programmal (amellyel én id solgozom) probléma nélkül elkészíthetők, és tanulónk akár önállóan, tanári segítség nélkül is dolgozhat velük, hiszen a rendszer kiértékeli a megoldott feladatokat.
A Lingvico nyelvoktató program beépített feladatgenerátora számos lehetőséget ad az olvasott szöveg értésének kontrollálására, legalább 17 fajta feladatot készíthetünk vele. Hogy milyeneket, azt a már többször említett Lingvico HelpWikiben megnézhetitek.
A szövegértés előkészítése az élő internetes órákon is ugyan úgy történik, mint a normál iskolai órákon. Az előkészítés utolsó fázisaként a tanuló elolvassa az olvasandó szöveghez kapcsolódó, az olvasás után megoldandó feladatokat. Mivel interneten keresztül nem tudom követni, hogy a tanuló hol jár, és érti-e az olvasottakat, ajánlott a feladatot és a szöveget is hangosan felolvastatni. Ez először furcsa a tanulóknak, de gyorsan megszokják, és így még a kiejtésüket is ellenőrizhetem.