HTML

Online nyelvoktatás

Beck Hajnalka vagyok, a Lingvico egyik K+F kulcsembere.
A kutatás-fejlesztéshez elindítottam egy online nyelviskolát, a Lingvico Labort, ahol mindenfélét kipróbálok. A blogban ezekről a próbálkozásokról, pozitív és negatív tapasztalatokról írok.

Blogajánló

Blended learning az elméletben és a gyakorlatban, avagy mi ez, mire jó, hogyan csinálják mások, tanári és üzleti szemmel. Tovább a blogra >>

Az online nyelvoktatás és a blog támogatója:

Hirdetés

Hirdessen az interneten 20 Ft-tól!
Jelenjen meg mindazoknak, akik a neten az Ön termékét vagy szolgáltatását keresik, már 20 Ft/kattintás-i áron.

Címkék

ajánlatadás (1) anagramma generátor (1) árazás (1) autentikus anyagok (1) bbc (1) beszédkészség (1) betegség (1) blended learning (2) blogajánló (1) cebit (4) chat (2) copyright (1) dakota bölcsesség (1) deutsche welle (1) diploma (1) elhelyezkedési esély (1) email (1) e learning (1) e learning törzsasztal (1) e tanár (1) frankfurt airport (1) germanisztika (1) gyakorló feladatok (2) hallás utáni értés (4) hanganyag (2) hangos könyv (1) hangos magyarázat (1) hirdetés (2) iik düsseldorf (1) ingyenes anyagok (3) ingyenes szolgáltatás (1) interaktív tábla (1) interjú (2) internetes csapdák (2) internetes eszközök (9) internethasználat (1) internet mint tudástár (1) írás készség (2) jetzt.de (3) karácsonyi (1) képkeresők (1) képregény (1) képszerkesztők (2) keresztrejtvény (2) készség (1) készségfejlesztés (5) kirúgott nyelvtanár (1) kommunikációs eszközök (4) kontextusmotivált nyelvoktatas (1) kontextusmotivalt nyelvoktatas (1) learntec (11) lectra (1) lingvico (1) lingvico hirek (2) lingvico labor (7) linkgyűjtemény (2) live online nyelvoktatás (15) live online nyelvtanulás (2) marketing (1) mintafeladat (1) módszertan (3) németország (3) német nyelv (1) netwiewer akademie (1) nyelvoktató cd rom (1) nyelvtanítás videóval (2) nyelvtani magyarázatok (2) nyílt óra (3) olvasási (1) olvasott szöveg értése (3) online nyelvoktatás (6) online nyelvoktatas (1) online nyelvoktató rendszer (2) online olvasónapló (1) online tutoring journal (1) óradíj (1) paint képszerkesztő (1) pediaphon (2) podcast (1) programajánló (2) rádióműsor (1) rajzolótábla (1) raptivity (1) second life (1) sketchast (1) skype (1) szakcikk (1) személyes oktatás (1) szemléltetés (5) szógyakorlás (1) tananyagkészítés (1) tananyag megosztás (1) tananyag megosztas (1) tanítványszerzés (5) tanulótípus teszt (2) távoktatás (1) távoktatási anyagok (2) technika (1) telefonkonferencia (1) teletutor (3) üdvözlet (1) uj szolgaltatas (2) uni göttingen (1) vatera (1) videó (2) virtuális osztályterem (3) virtuális tábla (2) virtuális világ (1) volkshochschule (1) volkshoschschule (1) weblog (1) weboldalajánló (3) wikinews (1) wikipedia (2)

Linkblog

Készségfejlesztés a live-online órán - 1

2007.11.12. 19:43 :: BHajnal

Hallás utáni értés

A hallás utáni értés fejlesztése a nyelvoktatás mostohagyereke. Egyrészt amiatt, hogy az anyagok meghallgatásához különböző technikai eszközök szükségesek, másrészt talán azért, mert a tanulók nem szeretik, nehéznek tartják a hallás utáni értés feladatokat.


Az online nyelvórán a hallás utáni értés feladatok megoldásánál oda kell figyelnünk néhány tényezőre! A normál órával ellentétben a hallgatandó szöveget nem halljuk a tanítvánnyal egy időben. Ő megnyitja magának a fájlt, meghallgatja a szöveget – megoldja a feladatot, majd jelzi, hogy készen van, és megbeszélhetjük, illetve behívhatjuk az eredményt a program segítségével. A hallgatás idejére tehát nincsen más dolgunk, mint csöndben figyelni, és esetleg kérdésre válaszolni, amennyiben elkerülhetetlen – de a szöveget nem halljuk. Természetesen önálló feldolgozásra is ki lehet adni a hallás utáni értés feladatokat, ami a Lingvico program segítségével semmiféle problémát nem jelent, hiszen meg tudjuk utólag is nézni a megoldás eredményét. Azt, hogy a tanuló valóban 2X (1X, 3X) hallgatta-e meg a szöveget, természetesen nem tudjuk kontrollálni. Én úgy tapasztaltam, hogy ha a tanítványaimnak nehézséget jelentett a szöveg, és többször hallgatták meg, mint a feladat írta, akkor azt vagy a következő órán szóban, vagy egy rövid üzenetben jelzik.

Azt hiszem fontos megemlíteni, hogy azt figyeltem meg, hogy a hosszabb ideje online módszerrel tanuló tanítványok sokkal jobbak a hallás utáni értésben, és nem is félnek tőle annyira, mint suliban a „normál” tanítványaim. Ennek valószínűleg az az oka, hogy mivel órákon az információt (magyar és idegen nyelven) kizárólag hallják, fejlődik a hallott információra koncentrálás képessége. Kicsit hasonlóan, mint a vakoknál, akiknél a látás hiányát a fejlettebb, érzékenyebb hallás ellensúlyozza. Nem beszélve arról, hogy teljesen megszokott szituáció számukra a nyelvi labor, amikor fülhallgatóval a fejükön kell megoldaniuk a feladatokat. Legutóbb az egyik tanítványom a Rigó utcában középfokú vizsgán a lehetséges 15-ből 13 pontot ért el a hallás utáni értésnél. Ez azt hiszem elég beszédes erdemény! A készségfejlesztésről részletesebben a HelpWikiben olvashattok.

Szólj hozzá!

Címkék: készségfejlesztés hallás utáni értés live online nyelvoktatás

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinenyelvoktatas.blog.hu/api/trackback/id/tr14226886

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása