HTML

Online nyelvoktatás

Beck Hajnalka vagyok, a Lingvico egyik K+F kulcsembere.
A kutatás-fejlesztéshez elindítottam egy online nyelviskolát, a Lingvico Labort, ahol mindenfélét kipróbálok. A blogban ezekről a próbálkozásokról, pozitív és negatív tapasztalatokról írok.

Blogajánló

Blended learning az elméletben és a gyakorlatban, avagy mi ez, mire jó, hogyan csinálják mások, tanári és üzleti szemmel. Tovább a blogra >>

Az online nyelvoktatás és a blog támogatója:

Hirdetés

Hirdessen az interneten 20 Ft-tól!
Jelenjen meg mindazoknak, akik a neten az Ön termékét vagy szolgáltatását keresik, már 20 Ft/kattintás-i áron.

Címkék

ajánlatadás (1) anagramma generátor (1) árazás (1) autentikus anyagok (1) bbc (1) beszédkészség (1) betegség (1) blended learning (2) blogajánló (1) cebit (4) chat (2) copyright (1) dakota bölcsesség (1) deutsche welle (1) diploma (1) elhelyezkedési esély (1) email (1) e learning (1) e learning törzsasztal (1) e tanár (1) frankfurt airport (1) germanisztika (1) gyakorló feladatok (2) hallás utáni értés (4) hanganyag (2) hangos könyv (1) hangos magyarázat (1) hirdetés (2) iik düsseldorf (1) ingyenes anyagok (3) ingyenes szolgáltatás (1) interaktív tábla (1) interjú (2) internetes csapdák (2) internetes eszközök (9) internethasználat (1) internet mint tudástár (1) írás készség (2) jetzt.de (3) karácsonyi (1) képkeresők (1) képregény (1) képszerkesztők (2) keresztrejtvény (2) készség (1) készségfejlesztés (5) kirúgott nyelvtanár (1) kommunikációs eszközök (4) kontextusmotivalt nyelvoktatas (1) kontextusmotivált nyelvoktatas (1) learntec (11) lectra (1) lingvico (1) lingvico hirek (2) lingvico labor (7) linkgyűjtemény (2) live online nyelvoktatás (15) live online nyelvtanulás (2) marketing (1) mintafeladat (1) módszertan (3) németország (3) német nyelv (1) netwiewer akademie (1) nyelvoktató cd rom (1) nyelvtanítás videóval (2) nyelvtani magyarázatok (2) nyílt óra (3) olvasási (1) olvasott szöveg értése (3) online nyelvoktatás (6) online nyelvoktatas (1) online nyelvoktató rendszer (2) online olvasónapló (1) online tutoring journal (1) óradíj (1) paint képszerkesztő (1) pediaphon (2) podcast (1) programajánló (2) rádióműsor (1) rajzolótábla (1) raptivity (1) second life (1) sketchast (1) skype (1) szakcikk (1) személyes oktatás (1) szemléltetés (5) szógyakorlás (1) tananyagkészítés (1) tananyag megosztás (1) tananyag megosztas (1) tanítványszerzés (5) tanulótípus teszt (2) távoktatás (1) távoktatási anyagok (2) technika (1) telefonkonferencia (1) teletutor (3) üdvözlet (1) uj szolgaltatas (2) uni göttingen (1) vatera (1) videó (2) virtuális osztályterem (3) virtuális tábla (2) virtuális világ (1) volkshochschule (1) volkshoschschule (1) weblog (1) weboldalajánló (3) wikinews (1) wikipedia (2)

Linkblog

Mi a nehéz?

2007.11.10. 20:09 :: BHajnal

Ma megint nyílt órát tartottam, amelyen rajtam és a tanítványomon kívül még ketten vettek részt, mint tanárok.  Ha van rá lehetőség az óra végén mindig megkérdezem a "látogatókat", hogy van-e valamilyen kérdésük az órával vagy a módszerrel kapcsolatban.


Ma ez kicsit nehézkes volt, mert az óra dupla óra volt, a "látogatóknak" viszont el kellett menniük az első óra után. De azért pár szót így is tudtunk váltani, és egyikük megkérdezte, hogy nehéz-e megtanulni dolgozni egy ilyen online nyelvoktató rendszerrel.

Nagyon jó kérdés volt – és én nem tudtam rá igazán válaszolni. Mert nekem úgy tűnt, amikor tanultam, hogy nem nehéz. De én évek óta „lógok” az interneten, weboldalt is programoztam magamnak (persze nem extra szuper weboldalt, de működőt) és  adminisztrációs rendszerekkel is dolgoztam már korábban, így nekem nem volt újdonság.

Viszont el tudom képzelni, hogy aki most kezd ismerkedni az internettel és az interntetalapú adminisztrációs rendszerekkel, annak első pillantásra bizony bonyolultnak tűnhet az egész. Ezért is gondoltam, hogy írok erről a blogban. Mert azt hiszem vannak néhányan, akik attól félnek, hogy ez annyira bonyolult, hogy nem lehet megtanulni. 

Pedig ez nem így van! A Lingvico rendszer nagy és összetett, de úgy készítették el a programozók, hogy akár pusztán próbálkozással is kezelni lehessen. Azaz bárki, aki belép, ösztönösen tud tájékozódni a címek és menüpontok között. Nincsenek programozói szakszavak, sem extra kódok benne. Természetesen eleinte meg kell szokni az új közeget, de alapvetően ez nem tart hosszú ideig.

Nekem eleinte fél-3/4 órába telt beírni egy feladatot – de most már megvannak a trükkjeim, és akár 15-20 perc alatt is el tudok készíteni egyet. Persze kitalálni az plusz idő, de maga a bevitel már gyorsan megy. És ha egyszer a feladat megvan, akkor annyiszor használom, ahányszor akarom, kiadhatom egy tanulónak vagy többnek, párhuzamosan vagy külön – ahogy szeretném.

Összefoglalva tehát: A rendszer használatához hozzá kell szokni, úgy mint egy szemüveghez vagy egy diétához. De a kezelése semmiképpen nem nehéz, annak ellenére, hogy gyakorolni kell.

Aki nem hiszi, az járjon utána, és próbálja ki!

1 komment

Címkék: nyílt óra online nyelvoktató rendszer

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinenyelvoktatas.blog.hu/api/trackback/id/tr44224690

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Brigi 2007.11.12. 13:17:32

Kedves Hajnal!
Köszönöm, hogy szombaton megnézhettem a live-online órádat (és Krisztinának is :o)).
Nagyon lelkes vagyok a lehetőségtől! Éjszaka alig tudtam aludni, annyi ötlet kavargott az agyamban, ki mindenkinek lehet érdekes az interneten keresztül tanulni, mire tudom majd használni - mert nem is kérdés számomra innentől, hogy ezzel is szélesíteni kell a kínálatot, a lehetőségeket a tanulók számára.
Én személy szerint nem találtam nehéznek a felület használatát, áttekinthető, világosak a funkciók, amennyire a demó verzióban meg tudtam ítélni. Persze az ördög itt is a részletekben rejlik, már alig várom, hogy elkészüljön a nyelviskola-felületem, és kipróbálhassam élesben, mit is tud az online nyelviskola. Nem akad-e le a rendszer, feltöltődnek-e a feladatok, úgy jelenik-e meg, ahogy szeretné a tanár (az egyik háttéranyagként beszúrt pps-ben \"kínai jelek\" voltak olvashatók, köztük a szöveg ilyenformán nehezen értelmezhető), stb.
Én, aki még előtte állok a live-online munkának, nagyon ígéretesnek és jövőbe mutatónak tartom a kezdeményezést. Örömmel csatlakozom a csapathoz!

Brigi (Balatonfüredről)
süti beállítások módosítása