HTML

Online nyelvoktatás

Beck Hajnalka vagyok, a Lingvico egyik K+F kulcsembere.
A kutatás-fejlesztéshez elindítottam egy online nyelviskolát, a Lingvico Labort, ahol mindenfélét kipróbálok. A blogban ezekről a próbálkozásokról, pozitív és negatív tapasztalatokról írok.

Blogajánló

Blended learning az elméletben és a gyakorlatban, avagy mi ez, mire jó, hogyan csinálják mások, tanári és üzleti szemmel. Tovább a blogra >>

Az online nyelvoktatás és a blog támogatója:

Hirdetés

Hirdessen az interneten 20 Ft-tól!
Jelenjen meg mindazoknak, akik a neten az Ön termékét vagy szolgáltatását keresik, már 20 Ft/kattintás-i áron.

Címkék

ajánlatadás (1) anagramma generátor (1) árazás (1) autentikus anyagok (1) bbc (1) beszédkészség (1) betegség (1) blended learning (2) blogajánló (1) cebit (4) chat (2) copyright (1) dakota bölcsesség (1) deutsche welle (1) diploma (1) elhelyezkedési esély (1) email (1) e learning (1) e learning törzsasztal (1) e tanár (1) frankfurt airport (1) germanisztika (1) gyakorló feladatok (2) hallás utáni értés (4) hanganyag (2) hangos könyv (1) hangos magyarázat (1) hirdetés (2) iik düsseldorf (1) ingyenes anyagok (3) ingyenes szolgáltatás (1) interaktív tábla (1) interjú (2) internetes csapdák (2) internetes eszközök (9) internethasználat (1) internet mint tudástár (1) írás készség (2) jetzt.de (3) karácsonyi (1) képkeresők (1) képregény (1) képszerkesztők (2) keresztrejtvény (2) készség (1) készségfejlesztés (5) kirúgott nyelvtanár (1) kommunikációs eszközök (4) kontextusmotivált nyelvoktatas (1) kontextusmotivalt nyelvoktatas (1) learntec (11) lectra (1) lingvico (1) lingvico hirek (2) lingvico labor (7) linkgyűjtemény (2) live online nyelvoktatás (15) live online nyelvtanulás (2) marketing (1) mintafeladat (1) módszertan (3) németország (3) német nyelv (1) netwiewer akademie (1) nyelvoktató cd rom (1) nyelvtanítás videóval (2) nyelvtani magyarázatok (2) nyílt óra (3) olvasási (1) olvasott szöveg értése (3) online nyelvoktatás (6) online nyelvoktatas (1) online nyelvoktató rendszer (2) online olvasónapló (1) online tutoring journal (1) óradíj (1) paint képszerkesztő (1) pediaphon (2) podcast (1) programajánló (2) rádióműsor (1) rajzolótábla (1) raptivity (1) second life (1) sketchast (1) skype (1) szakcikk (1) személyes oktatás (1) szemléltetés (5) szógyakorlás (1) tananyagkészítés (1) tananyag megosztás (1) tananyag megosztas (1) tanítványszerzés (5) tanulótípus teszt (2) távoktatás (1) távoktatási anyagok (2) technika (1) telefonkonferencia (1) teletutor (3) üdvözlet (1) uj szolgaltatas (2) uni göttingen (1) vatera (1) videó (2) virtuális osztályterem (3) virtuális tábla (2) virtuális világ (1) volkshochschule (1) volkshoschschule (1) weblog (1) weboldalajánló (3) wikinews (1) wikipedia (2)

Linkblog

„Wer rastet, der rostet”

2007.10.20. 21:57 :: BHajnal

.....– mondják a németek. Azaz, aki nem mozdul, hanem egy helyben topog, az egy idő után bizony berozsdásodik.


Hogy ezt miért írom? Hát csak azért, mert az egyik tanítványommal beszélgettem, és nagyon elgondolkodtatott.

Ezt a tanítványomat már lassan két éve tanítom live-online németre, és szeret így tanulni. Nagy lelkesedésében úgy döntött, hogy a német mellett angol szintentartó órákat is szívesen venne. De én ugye nem tanítok angolt, ezért úgy döntött, hogy keres magának egy live-online nyelvtanárt. Szokásához híven gyorsan a tettek mezejére lépett, és nagy lelkesen leveleket írt régi tanárainak (magán, nyelviskolai, iskolai), hogy ő így szeretne tanulni, vajon vállalnák-e. Hát nem vállalták.....

Általában azt se tudták, mi lehet ez – de nem is érdekelte őket. Volt, aki azt mondta, hogy ő már nem akar új dolgokat megtanulni. És szinte mindenki hozzátette az érveihez azt, amiről tegnap már írtam, azaz, hogy ő csak személyes kapcsolaton keresztül tud tanítani.

Nézzük az első dolgot. Azt, hogy van, aki nem akar új dolgokat tanulni. Még 30-35 évesen sem. Nekem 57 éves, német szakos anyukám van – de leült velem a gép elé, és elmagyaráztatta magának, hogy hogyan működik ez a fajta oktatás. És most, hogy nyugdíjas lett, azon gondokodik, hogy nem is lenne rossz így tanítani, vagy legalább egy két távoktatási feladatsort összerakni. Több mint 30 éves tapasztalattal biztos, hogy klassz feladatokat fog készíteni.

A másik dolog a személytelenség. Az előző blogban is írtam róla, hogy a live-online nyelvoktatás nem személytelen! A mikrofon másik oldalán nem robot, hanem élő ember ül, aki bizony ugyanúgy meg tudja nyaggatni a nyelvtanulót a cél érdekében, mint hagyományos módon oktató kollégája. A módszertani tudás sem vész el attól, hogy nem az íróasztal két végén ücsörgök a tanítvánnyal.

Általában pedig azon csodálkozom, hogy ha valakinek ideje is és kapacitása is lenne a tanításra, miért utasít vissza egy ajánlkozó lelkes  tanítványt csak azért, mert a mód, ahogy az tanulni akar, új és szokatlan?!

Vajon a 2.-at és a 3.-at is visszautasítja majd? Vagy kivárja, amíg egyáltalán nem lesznek jelentkezői, mert a diákok inkább a kényelmes és hatékony live-online tanulást választják?

Szólj hozzá!

Címkék: live online nyelvoktatás

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinenyelvoktatas.blog.hu/api/trackback/id/tr37202480

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása