HTML

Online nyelvoktatás

Beck Hajnalka vagyok, a Lingvico egyik K+F kulcsembere.
A kutatás-fejlesztéshez elindítottam egy online nyelviskolát, a Lingvico Labort, ahol mindenfélét kipróbálok. A blogban ezekről a próbálkozásokról, pozitív és negatív tapasztalatokról írok.

Blogajánló

Blended learning az elméletben és a gyakorlatban, avagy mi ez, mire jó, hogyan csinálják mások, tanári és üzleti szemmel. Tovább a blogra >>

Az online nyelvoktatás és a blog támogatója:

Hirdetés

Hirdessen az interneten 20 Ft-tól!
Jelenjen meg mindazoknak, akik a neten az Ön termékét vagy szolgáltatását keresik, már 20 Ft/kattintás-i áron.

Címkék

ajánlatadás (1) anagramma generátor (1) árazás (1) autentikus anyagok (1) bbc (1) beszédkészség (1) betegség (1) blended learning (2) blogajánló (1) cebit (4) chat (2) copyright (1) dakota bölcsesség (1) deutsche welle (1) diploma (1) elhelyezkedési esély (1) email (1) e learning (1) e learning törzsasztal (1) e tanár (1) frankfurt airport (1) germanisztika (1) gyakorló feladatok (2) hallás utáni értés (4) hanganyag (2) hangos könyv (1) hangos magyarázat (1) hirdetés (2) iik düsseldorf (1) ingyenes anyagok (3) ingyenes szolgáltatás (1) interaktív tábla (1) interjú (2) internetes csapdák (2) internetes eszközök (9) internethasználat (1) internet mint tudástár (1) írás készség (2) jetzt.de (3) karácsonyi (1) képkeresők (1) képregény (1) képszerkesztők (2) keresztrejtvény (2) készség (1) készségfejlesztés (5) kirúgott nyelvtanár (1) kommunikációs eszközök (4) kontextusmotivált nyelvoktatas (1) kontextusmotivalt nyelvoktatas (1) learntec (11) lectra (1) lingvico (1) lingvico hirek (2) lingvico labor (7) linkgyűjtemény (2) live online nyelvoktatás (15) live online nyelvtanulás (2) marketing (1) mintafeladat (1) módszertan (3) németország (3) német nyelv (1) netwiewer akademie (1) nyelvoktató cd rom (1) nyelvtanítás videóval (2) nyelvtani magyarázatok (2) nyílt óra (3) olvasási (1) olvasott szöveg értése (3) online nyelvoktatás (6) online nyelvoktatas (1) online nyelvoktató rendszer (2) online olvasónapló (1) online tutoring journal (1) óradíj (1) paint képszerkesztő (1) pediaphon (2) podcast (1) programajánló (2) rádióműsor (1) rajzolótábla (1) raptivity (1) second life (1) sketchast (1) skype (1) szakcikk (1) személyes oktatás (1) szemléltetés (5) szógyakorlás (1) tananyagkészítés (1) tananyag megosztás (1) tananyag megosztas (1) tanítványszerzés (5) tanulótípus teszt (2) távoktatás (1) távoktatási anyagok (2) technika (1) telefonkonferencia (1) teletutor (3) üdvözlet (1) uj szolgaltatas (2) uni göttingen (1) vatera (1) videó (2) virtuális osztályterem (3) virtuális tábla (2) virtuális világ (1) volkshochschule (1) volkshoschschule (1) weblog (1) weboldalajánló (3) wikinews (1) wikipedia (2)

Linkblog

Hihetünk a szemünknek?

2007.10.09. 15:24 :: BHajnal

Vagy hallgassunk inkább a fülünkre? Avagy, milyen feladatokat készíthetünk rövid videófilmek segítségével?

Tegnap írtam arról, hogy a tanítványomnak a Myvideo oldalon kerestem megfelelő anyagot az órai bemelegítéshez, és ekkor jött az ötlet, hogy igazán írhatnék arról is, mit lehet még kezdeni egy vidófelvétellel a fentieken kívül.

Az első lehetőség értelem szerűen a tegnapi blogban bemutatott, amikor nem szöveggel, hanem a látott képekkel dolgozunk. Én azt választottam a tegnapi feladatban, hogy a tanuló szavakat gyűjt a látottak alapján. Adhattam volna azonban konkrét megfigyelési szempontokat is, mint például, hány tűzoltóautót lát, lát-e startoló repülőt, mennyien vannak a várócsarnokban, hány részre bontható a videó stb., és azután erről is tudtunk volna beszélgetni.

A másik lehetőség, ha a videó szöveges fájlt tartalmaz. Ebben az esetben alkalmazhatunk szinten minden feladatfajtát, amit a hallás utáni értésnél is bevethetünk. Így például

- Képeket vághatunk ki a videóból (Screenshots-ok formájában) és a tanulónak ezeket kell sorba rendezni a szövegben olvasott információk sorrendjének megfelelően.
- Irányított kérdéseket tehetünk fel (Ki találkozott kivel? Ki késik el? Miért? Stb.)
- Kulcsszavak, kérdőszavak  alapján információkat kérhetünk vissza a tanulótól.
- Igaz-hamis állításokat tehetünk fel
- Táblázatot készíthetünk, amelybe a szöveg alapján bizonyos hiányzó adatokat be kell írni
- Megadott információkat rendeztethetünk a megfelelő sorrendbe a szövegben hallott információk sorrendjének megfelelően.

Példát szokás szerint a nyelvsulim mintafeladatai között találtok! A hasonló feladatokat a diákok nagyon kedvelik, pláne ha nem vagyok lusta és magyarázatot is fűzök hozzájuk.

A vidós feladatoknál arra kell vigyázni, hogy olyan adatokat kérjünk csak vissza, amelyekhez a szöveget is érteni kell, nem elég látni. A tanulók ugyanis nagyon fifikásak és szeretnek a kisebb ellenállás felé mozdulni, azaz ha valamit elég látni ahhoz, hogy meg tudják oldani a feladatot, akkor nem fognak a szövegre figyelni. (tanulóként  - elárulom.... – én is ilyen huncut lusta malac vagyok...)

1 komment

Címkék: nyelvtanítás videóval mintafeladat hallás utáni értés lingvico labor

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinenyelvoktatas.blog.hu/api/trackback/id/tr16191296

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

monethorama 2007.10.11. 21:43:15

Köszi a tippet!!A Screenshots-ot eddig nem is ismertem....Ezek után már használni is fogom;)
süti beállítások módosítása