HTML

Online nyelvoktatás

Beck Hajnalka vagyok, a Lingvico egyik K+F kulcsembere.
A kutatás-fejlesztéshez elindítottam egy online nyelviskolát, a Lingvico Labort, ahol mindenfélét kipróbálok. A blogban ezekről a próbálkozásokról, pozitív és negatív tapasztalatokról írok.

Blogajánló

Blended learning az elméletben és a gyakorlatban, avagy mi ez, mire jó, hogyan csinálják mások, tanári és üzleti szemmel. Tovább a blogra >>

Az online nyelvoktatás és a blog támogatója:

Hirdetés

Hirdessen az interneten 20 Ft-tól!
Jelenjen meg mindazoknak, akik a neten az Ön termékét vagy szolgáltatását keresik, már 20 Ft/kattintás-i áron.

Címkék

ajánlatadás (1) anagramma generátor (1) árazás (1) autentikus anyagok (1) bbc (1) beszédkészség (1) betegség (1) blended learning (2) blogajánló (1) cebit (4) chat (2) copyright (1) dakota bölcsesség (1) deutsche welle (1) diploma (1) elhelyezkedési esély (1) email (1) e learning (1) e learning törzsasztal (1) e tanár (1) frankfurt airport (1) germanisztika (1) gyakorló feladatok (2) hallás utáni értés (4) hanganyag (2) hangos könyv (1) hangos magyarázat (1) hirdetés (2) iik düsseldorf (1) ingyenes anyagok (3) ingyenes szolgáltatás (1) interaktív tábla (1) interjú (2) internetes csapdák (2) internetes eszközök (9) internethasználat (1) internet mint tudástár (1) írás készség (2) jetzt.de (3) karácsonyi (1) képkeresők (1) képregény (1) képszerkesztők (2) keresztrejtvény (2) készség (1) készségfejlesztés (5) kirúgott nyelvtanár (1) kommunikációs eszközök (4) kontextusmotivált nyelvoktatas (1) kontextusmotivalt nyelvoktatas (1) learntec (11) lectra (1) lingvico (1) lingvico hirek (2) lingvico labor (7) linkgyűjtemény (2) live online nyelvoktatás (15) live online nyelvtanulás (2) marketing (1) mintafeladat (1) módszertan (3) németország (3) német nyelv (1) netwiewer akademie (1) nyelvoktató cd rom (1) nyelvtanítás videóval (2) nyelvtani magyarázatok (2) nyílt óra (3) olvasási (1) olvasott szöveg értése (3) online nyelvoktatás (6) online nyelvoktatas (1) online nyelvoktató rendszer (2) online olvasónapló (1) online tutoring journal (1) óradíj (1) paint képszerkesztő (1) pediaphon (2) podcast (1) programajánló (2) rádióműsor (1) rajzolótábla (1) raptivity (1) second life (1) sketchast (1) skype (1) szakcikk (1) személyes oktatás (1) szemléltetés (5) szógyakorlás (1) tananyagkészítés (1) tananyag megosztás (1) tananyag megosztas (1) tanítványszerzés (5) tanulótípus teszt (2) távoktatás (1) távoktatási anyagok (2) technika (1) telefonkonferencia (1) teletutor (3) üdvözlet (1) uj szolgaltatas (2) uni göttingen (1) vatera (1) videó (2) virtuális osztályterem (3) virtuális tábla (2) virtuális világ (1) volkshochschule (1) volkshoschschule (1) weblog (1) weboldalajánló (3) wikinews (1) wikipedia (2)

Linkblog

Bevezetés az internethasználatba

2008.07.30. 14:01 :: BHajnal

Ahogy ígértem, jelentkezem a következő bejegyzéssel!



A múlt héten véget ért a VHS-én (tudjátok, ahol a bevándorlókat tanítom) a nyári szünet. Mivel a szünet vége szerdára esett, a tanulók nagy része nem jelent meg az órákon. (minek arra a két napra??) Ennek nem örültem, mert új nyelvtani anyagot szerettem volna velük venni, de azt a csoport felével nem szerencsés. Viszont úgy gondoltam, hogy ha már így alakult, akkor bmegyünk a gépterembe és felfedezzük az internetet. Így is tettünk.
felfedezés nem volt egyszerű, mert a csoport nagy része még soha nem ült számítógép előtt, és nem tudta például, hogyan működik az egér. Ez amiatt volt így, mert a tanulók között sok az 50 év feletti, aki 8-10 osztályt végzett, vagy olyan 5-8 osztályt végzett nők, akiket otthon maximum a TV elé enged a férjük, az internetre, számítógép elé semmikép. Volt, aki igazán írni és olvasni is a VHS-én tanult meg ....
A felfedezés első lépcsője a google keresője volt. Azt a feladatot kapták, hogy keressenek egy izgalmas oldalt, amit aztán a többieknek is bemutatnak. A feladatot nagyon élvezték, szinte mindegyikük a saját hazája életéből keresett képeket és oldalakat.

A következő lépés bevezetés volt az interaktív feladatok világába. Ez nagyobb falat volt, de megoldották ezt is és hamar belejöttek a feladatmegoldásnak ebbe a módjába is. Érdekes volt megfigyelni azt, amit az online tanítványoknál már régóta tapasztalok: nem voltak hajlandók megelégedni az alacsony %-ú erdeményekkel. Addig csinálták a feladatokat, amíg nem lett legalább 80-90%. Másnap ketten is mesélték, hogy otthon hajnalig csinálgatták újra és újra a feladatokat, amiket kiadtam nekik.

Ez a tapasztalat azért volt fontos, mert bár az egyetemen már dolgoztam a Lingvico-val blended formában, az nem volt mérvadó ebben az esetben, mert a tanítványok egyetemi hallgatók voltak. Ez a csoport azonban egyszerű emberekből áll, mégis működött a „varázslat”.

 

Szólj hozzá!

Címkék: volkshochschule internethasználat blended learning

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinenyelvoktatas.blog.hu/api/trackback/id/tr24592727

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása