A Netucate új virtuális osztályterme
Online tutor kolléganőm, Inga Geisler (aki a lenti képen éppen mesél), a Netucate cég munkatársa részletesen bemutatta nekem a cég standjánál a Learntecen az iLinc virtuális osztályterem legújabb, 9-es verzióját.
Online tutor kolléganőm, Inga Geisler (aki a lenti képen éppen mesél), a Netucate cég munkatársa részletesen bemutatta nekem a cég standjánál a Learntecen az iLinc virtuális osztályterem legújabb, 9-es verzióját.
A virtuális osztálytermek lényege, hogy segítségükkel nagyobb csoportoknak lehet oktatást tartani. Számos funkciója van egy ilyen „osztályteremnek”. Lehet benne jelentkezni, ha az ember mondani szeretne valamit, lehet online szavazni (és a szavazás eredményét a képernyőn minden résztvevő számára azonnal meg lehet jeleníteni). Ezenkívül szinkron be lehet mutatni a saját képernyőnket, prezentációs fóliákat és azt is megengedhetjük az órán résztvevőknek, hogy „belenyúljanak” a saját gépünkön futó programokba, azaz szöveget írhassanak a wordünkbe és el is menthessék azt. Ezek a funkciók elsősorban nem a nyelvoktatáshoz készültek, hanem a live-online IT tréningekhez, eladási tréningekhez vagy egyéb csoporttréningekhez. A Netucet iLinc virtuális osztályterme kimagasló minőséget képvisel a piacon és a 9-es verzió fejlesztései nagyon megkönnyítik az online tutor dolgát.
A virtuális osztálytermek legnagyobb hátránya éppen az, ami az előnyük is. A technika. Mind az online tutor mind a tanuló részéről magas médiakompetenciára van szükség ahhoz, hogy megfelelő szinten lehessen ezekkel az eszközökkel dolgozni. Nem beszélve a komoly sávszélesség igényről (ADSL kapcsolat nélkül kár kísérletezni vele, nem fog betölteni) és a számítógéppel szemben támasztott magas elvárásoktól (sebesség, színkártya, hangkártya, stb.).