A kommunikációs eszközök között fontos helyet foglal el az email.
Korábban az email maga volt az "online nyelvoktatás", sőt még manapság is sok nyelviskola dolgozik ezzel az eszközzel. A tanárok emailben küldték/küldik át az anyagot a tanulónak, aki azt megoldja, visszaküldi, a tanár kijavítja és a javítást újra elküldi. Én ezt a módszert nem használom, a Lingvicora teszem fel a feladatokat, legyen szó akár feleletválasztós tesztről vagy fogalmazásról. A tanulóm megoldja a feladatot én pedig kényelmesen megnézem a statisztikában, hogy hogyan tette ezt. Szóval emailre maximum csak az első kapcsolatfelvételhez van szükségem.
De az emailt nem csak erre lehet használni! Hanem valódi levelezésre is!
Gyerekkoromban minden hónapban izgatottan vártam a postást, hogy hoz-e nekem levelet a Szovjetunióból. A különleges, idegen külsejű boríték mindig rejtett valami csodát – aranyozott képeslapot, kétdimenziós naptárat, vagy matricát.12 évesen órákig képes voltam üldögélni a rövidke levél fölött szótárral a kezemben, hogy megértsem, mit írt a barátnőm. A levél nélkül ezt aligha tettem volna meg.
Postai levél írására nem biztos, hogy rá tudjuk venni tanítványunkat, de emailezésre biztosan. Fel kell kutatni a neten azokat az oldalakat, ahol a tanulók email-partnert keresnek, és buzdítani kell tanítványunkat, hogy keressen kapcsolatot másokkal. A levelezőpartner emailjét - ha szeretné! - továbbíthatja nekünk és az órákon megbeszélhetjük az esetleges problémákat. (nem anyanyelvi levelezőtársak ugyanúgy hibázhatnak, mint tanítványunk) Németeseknek a következő két oldalt tudom ajánlani: IIK Düsseldorf és a Goethe Institut.
De az emailt nem csak erre lehet használni! Hanem valódi levelezésre is!
Gyerekkoromban minden hónapban izgatottan vártam a postást, hogy hoz-e nekem levelet a Szovjetunióból. A különleges, idegen külsejű boríték mindig rejtett valami csodát – aranyozott képeslapot, kétdimenziós naptárat, vagy matricát.12 évesen órákig képes voltam üldögélni a rövidke levél fölött szótárral a kezemben, hogy megértsem, mit írt a barátnőm. A levél nélkül ezt aligha tettem volna meg.
Postai levél írására nem biztos, hogy rá tudjuk venni tanítványunkat, de emailezésre biztosan. Fel kell kutatni a neten azokat az oldalakat, ahol a tanulók email-partnert keresnek, és buzdítani kell tanítványunkat, hogy keressen kapcsolatot másokkal. A levelezőpartner emailjét - ha szeretné! - továbbíthatja nekünk és az órákon megbeszélhetjük az esetleges problémákat. (nem anyanyelvi levelezőtársak ugyanúgy hibázhatnak, mint tanítványunk) Németeseknek a következő két oldalt tudom ajánlani: IIK Düsseldorf és a Goethe Institut.